Kartell is een toonaangevend ontwerpbedrijf, in 1949 opgericht door Giulio Castelli en nu gerund door Claudio Luti. Kartell is een van de symbolen van Italiaans design over de hele wereld. Een succesverhaal verteld door een ongelooflijke reeks producten - meubels, meubels, verlichting, woonaccessoires - die onderdeel zijn geworden van het huiselijke landschap, om nog maar te zwijgen van actuele hedendaagse designiconen.
Kartell werkt samen met de meest prestigieuze internationale ontwerpers. De Kartell-collectie is multifunctioneel en van een brede aantrekkingskracht, gemakkelijk te gebruiken en mooi om te aanschouwen. Kleur, ironie, transparantie, unieke vormen en een spel van zintuigen komen allemaal samen om unieke stukken te maken:
Het product van Kartell is onmiddellijk herkenbaar in de hele wereld vanwege de emotie die het genereert, de duurzaamheid en onbetwiste kwaliteit.
De voortdurende evolutie in het gebruik van kunststoffen en het experimenteren met nieuwe technologieën en processen zijn van fundamenteel belang voor Kartell, dat altijd ernaar heeft gestreefd om de functionele prestaties en de esthetische kwaliteiten van zijn producten te innoveren. Als resultaat van dit aan de gang zijnde onderzoek, zijn de volledig nieuwe eigenschappen geïntroduceerd aan plastiek, zoals satijn-afwerking, transparantie, flexibiliteit, weerstand tegen atmosferische agenten, zachtheid en aanraking, en verrassende en speciale kleuren. Naast praktisch het zijn en functioneel, Kartell-plastic is ook sensueel en kostbaar en transformeert radicaal de perceptie van een plastic product van een louter functioneel object naar een echt luxe item.
De knowhow van Kartell bestaat erin innovatie tot het uiterste te drijven, ontwerpers in staat te stellen hun creativiteit uit te drukken met nieuwe technologieën en materialen om echte 'industriële revoluties' in huis te creëren.
Kartell gebruikt het bedrijfsmuseum op het hoofdkwartier van Noviglio in Milaan om haar verleden te relateren, om de huidige en toekomstige trends te illustreren, het merk voert eclectische en intense communicatie door middel van speciale projecten, tentoonstellingen, vertoningen en co-marketingactiviteiten waarbij zowel internationale detailhandel als sociale medianetwerken. De winkels van Kartell voor één merk spelen een sleutelrol en fungeren als echte 'megafoons' voor het merk door middel van displays en speciale evenementen.